• Fuldstændig horribel behandling, da vi møder op i klinikken med vores datter på 1 1/2 år på armen og har fået en akuthenvisning fra egen læge. Begrundelsen: Vores egen læge har ikke ringet, og receptionisten kan ikke se henvisningen i systemet, fordi hun angiveligt “ikke har nemID”. (Besynderligt nok kunne de godt se henvisningen hos speciallægen i Middelfart, hvor vi ikke kunne komme til, da lægen sad midt i en operation), hvorfor vi blev henvist til Fredericia. Mens vi prøver at få et minimum af forståelse fra receptionisten i Fredericia, ringer vi til vores egen lægesekretær, som taler med lægen, der sidder med en anden patient og ikke har mulighed for at komme til telefonen eller ringe til klinikken i Fredericia. Da sekretæren i receptionen hører dette, konkluderer hun “at så kan det nok ikke være så vigtigt”. Og da vi spørger, hvilken forskel det ville gøre, hvis vores læge ringede, er hendes svar: “Jeg synes bare, I skal gå nu”. Det rene galskab for borgere, der kommer i nød med sit barn med en pludselig opstået stor knude i halsen og beder om blot to minutter til en læges vurdering. Nu er det her sikkert omsonst at skrive, eftersom det sikkert er den uforskammede og fuldstændig situationsforladte receptionist, der sidder og sorterer i henvendelserne. Men der er heldigvis andre kanaler. Og sådan kører vores sundhedssystem altså i Fredericia. Vi håber ikke, at den her historie fortsætter til noget, der er værre.

Bedøm din oplevelse

Fandt du ikke det Sted, du søgte?

Ved at udfylde informationerne i nedenstående formular, kan du anmode om at få tilføjet et nyt sted eller en ny institution.