Ofte stillede spørgsmål og svar
For institutioner og virksomheder
Kom godt i gang på vores platform
Som ejer eller repræsentant for en institution eller virksomhed, kan du nemt oprette en konto på Carepilots platform. Du skal have en konto for at kunne tage ejerskab på dit sted.
Du kan enten oprette din konto via din e-mail (gerne arbejdsmail) eller via en Google- eller Facebookkonto, som er tilknyttet den institution eller virksomhed, du repræsenterer.
Opret konto via e-mail
- Når du er på Carepilots hjemmeside klik på Log ind eller Tilmeld
- Klik derefter på Tilmeld og kryds af i rollen institution/virksomhed
- Udfyld nu oplysningerne for dig og det sted, du ejer eller repræsenterer. Vær her særligt opmærksom på at skrive et meningsfuldt institutions/virksomhedsnavn, da det bliver offentligt og dermed synligt for andre på platformen, fx i din dialog med brugerne omkring en anmeldelse.
- Læs til sidst vilkår og betingelser samt vores persondatapolitik og klik derefter på knappen Tilmeld.
Herefter modtager du automatisk en e-mail fra os, som bekræfter din tilmelding.
Opret konto via Google
- Når du er på Carepilots hjemmeside klik på Log ind eller Tilmeld
- Klik hernæst på Fortsæt med Google og vælg den Google konto for din institution eller virksomhed, som du vil knytte din Carepilot profil til.
- Læs til sidst vilkår og betingelser samt vores persondatapolitik og klik derefter på knappen Tilmeld.
Opret konto via Facebook
- Når du er på Carepilots hjemmeside klik på Log ind eller Tilmeld
- Klik hernæst på Fortsæt med Facebook og vælg den Facebook konto for din institution eller virksomhed, som du vil knytte din Carepilot profil til
- Læs til sidst vilkår og betingelser samt vores persondatapolitik og klik derefter på knappen Tilmeld.
Såfremt den institution eller virksomhed, du ejer eller repræsenterer, er oprettet som et sted på Carepilots platform, vil den være tilgængelig uanset om du tager ejerskab på den eller ej.
Ved at tage ejerskab på din institutions- eller virksomhedsprofil, kan du redigere i oplysningerne for dit sted, gå i dialog med brugerne og ikke mindst gøre brug af de funktioner, der enten er inkluderet i vores Free-pakke eller i vores Premiumpakke Care+.
Tag ejerskab på dit sted
1. Find først det sted, du ønsker at tage ejerskab på. Det kan du enten gøre via startsidens søgefunktioner, kategorier eller via siden ‘Find dit sted og tag ejerskab’
2. Klik på ‘Anmod om ejerskab’, når du er kommet ind på profilen for den institution eller virksomhed, du ønsker at tage ejerskab på (fx “Børnehaven Fyrtræet”). Knappen ‘Anmod om ejerskab’ finder du i det blå felt øverst på profilen til venstre.
3. Vælg herefter hvilken pakke, du ønsker at tage ejerskab med. Du kan vælge mellem vores gratis pakke Free+ eller vores Premiumpakke Care+, hvor du får en række ekstra funktioner og muligheder.
Du kan læse mere om valg af pakke her.
Din anmodning vil nu blive behandlet af Carepilot Support, og du vil få tilsendt en e-mail, så snart dit ejerskab er godkendt. Når dit ejerskab er godkendt, kan du tilrette samt tilføje informationer på dit sted samt indgå i dialog omkring anmeldelser m.m.
Din institutions- eller virksomhedsprofil på Carepilot indeholder relevante oplysninger om stedet, herunder også brugernes anmeldelser og hjertebedømmelser.
Har du endnu ikke taget ejerskab på dit sted, fremgår anmeldelser samt nogle af de nedenstående oplysninger af stedets profil. Har du taget ejerskab på dit sted, har du selv mulighed for at tilføje flere oplysninger.
Hvilke grundoplysninger vises på stedets profil
CareRating og anmeldelser: CareRatingen viser den samlede bedømmelse af stedet (antal hjerter) og udregnes som et simpelt gennemsnit af de anmeldelser, der er skrevet. Indholdet af de forskellige anmeldelser samt de enkelte hjertebedømmelser vises på siden ‘Anmeldelser’.
Kontaktoplysninger: Inkluderer alle offentligt tilgængelige oplysninger så som hjemmesideadresse, e-mailadresse og telefonnummer.
Lokation: Her viser vi stedets adresse + evt. tilhørende adresser samt indplacering af lokation på Google Maps.
Øvrige oplysninger: Herudover fremgår øvrige, relevante fakta og oplysninger på stedets profil, som varierer i indhold og form på tværs af platformens i alt 23 forskellige kategorier. Nogle af disse oplysninger har du, som ejer eller repræsentant for et sted, selv mulighed for at redigere i. Andre oplysninger opdateres og forvaltes centralt hos Carepilot.
Sådan administreres din institutions- eller virksomhedskonto
Ønsker du at ændre din adgangskode?
Hvis du kan huske din nuværende adgangskode og blot ønsker at ændre den, kan du gøre det hurtigt og nemt.
1. Log ind på carepilot.dk via funktionen øverst til højre på siden
2. Skriv din e-mailadresse eller dit brugernavn samt nuværende adgangskode og log ind på din brugerkonto
3. Find din konto øverst til højre på siden ved at klikke på dit brugernavn og klik herefter på ‘Min Konto’
4. Indtast din nuværende adgangskode i afsnittet ‘Skift adgangskode’ og indtast herefter din nye adgangskode to gange.
5. Klik til sidst på ‘Gem ændringer’. En bekræftelse vil nu blive sendt til din e-mail.
Ønsker du at nulstille din adgangskode?
Har du glemt din adgangskode, kan du nulstille den uden at logge ind på din konto.
1. Gå ind på carepilot.dk og klik på Log ind øverst til højre på siden
2. Klik nu på ‘Glemt din adgangskode?’ nederst i login-vinduet.
3. Indtast herefter dit brugernavn eller din e-mailadresse og klik på ‘Nulstil adgangskode’. Herefter sender vi automatisk en bekræftelse til dig med link til oprettelse af ny adgangskode.
4. Åbn e-mail og klik på linket til nulstilling af adgangskode. Du vil nu blive dirigeret tilbage til Carepilot.dk.
5. Indtast her din nye adgangskode to gange og klik til sidst på ‘Gem’ for at bekræfte din nye adgangskode.
Sådan ændrer du din e-mailadresse:
Hvis du gerne vil ændre den e-mailadresse, der er knyttet til din brugerkonto, kan du gøre det hurtigt og nemt.
1. Log ind på carepilot.dk via funktionen øverst til højre på siden
2. Skriv din e-mailadresse eller dit brugernavn samt din adgangskode og log ind på din profil
3. Find din konto øverst til højre på siden ved at klikke på dit brugernavn og klik herefter på ‘Min Konto’
4. Du kan nu indtaste din nye e-mailadresse i stedet for den nuværende.
5. Klik til sidst på ‘Gem ændringer’. En bekræftelse vil nu blive sendt til din e-mail.
Ønsker du at slette din brugerkonto på Carepilot.dk?
Så skal du skrive direkte til os via kontaktformularen, som du finder her: Kontakt os. Vi vil herefter sørge for at din brugerkonto bliver slettet.
Vær opmærksom på at det udelukkende er din egen brugerkonto, du har mulighed for at få slettet hos os. Alle steder, virksomheder eller institutioner oprettet på Carepilots platform har du ikke rettighederne til at slette fra siden. Såfremt dit sted er lukket ned/ikke længere eksisterer, kan du skrive til os her.
Når du har taget ejerskab på dit sted med enten vores Free+ eller vores Care+ pakke og ejerskabet er blevet godkendt, får du adgang til at redigere i udvalgte oplysninger for dit sted.
1. Log ind på Carepilot via login-funktionen øverst til højre.
2. Gå ind på profilsiden for dit sted.
3. Redigér nu oplysningerne for dit sted ved at klikke på blyants-ikonet (Redigér sted) til højre for navnet på dit sted.
4. Husk at klikke ‘Gem ændringer’, når du er færdig med at rette oplysninger eller tilføje nye.
Vær opmærksom på at du afhængig af pakkevalg har adgang til at redigere samt tilføje forskellige typer af oplysninger:
Med Free+ har du adgang til at redigere basisoplysninger.
Med Care+ kan du redigere basisoplysninger samt tilføje øvrige relevante informationer, herunder lave en unik beskrivelse af dit sted, opsætte billedgalleri, logo, videoer og meget mere.
Alt om anmeldelser
Vi anbefaler altid institutioner og virksomheder at svare på de anmeldelser, der er skrevet på stedets profil og indgå i dialog forældre og andre brugere.
Når du svarer på en anmeldelse er det vigtigt, at det brugernavn, du skriver fra, er et navn der signalerer, at du er repræsentant eller ejer af stedet.
For at besvare en anmeldelse skal du gøre følgende:
- Gå ind på fanen ‘Anmeldelser’ på dit steds profilside og find den anmeldelse, du ønsker at svare på
- Klik nu på ‘Svar’ under den anmeldelse, du ønsker at svare på
- Skriv dit svar og klik så på knappen ‘Send svar’
Dit svar vil nu kunne ses af alle under den pågældende anmeldelse.
Skab tillid. Vis forældre og andre brugere af platformen, at du lytter ved at fremstå imødekommende over for deres feedback og vise at du tager den til efterretning.
Vær professionel. Husk at besvare anmeldelserne på en nøgtern og professionel måde og undgå at diskutere med anmelderne.
Overvej svarets længde. Særligt ved mindre positive anmeldelser bør du undgå at gå for meget i detaljer i dit svar. Vis at du beklager oplevelsen og vær empatisk i dit svar.
Husk at dine svar kan ses af alle. Det er ikke kun personen bag anmeldelsen, der ser dit svar – dit svar er offentligt for alle. Og netop den måde du reagerer og svarer på en anmeldelse er således lige så vigtig og afgørende, som anmeldelsens indhold i sig selv.
Afslut i en god tone. Husk altid at afslutte dit svar på en god måde og vis, at du tager alt feedback – god som dårlig – til efterretning.
Alle anmeldelser på Carepilots platform er underlagt vores Retningslinjer for indhold.
Hos Carepilot er vi særligt strikse, hvis en anmeldelse indeholder personhenførbare oplysninger, da det direkte strider imod vores retningslinjer. Men der kan også være tale om andre rapporteringsårsager, fx hvis anmeldelsen handler om et helt andet sted, eller hvis anmeldelsen indeholder reklame eller markedsføring.
Ønsker du at rapportere en anmeldelse skal du gøre som følger:
1. Brug for vores kontaktformular, som du finder her – kontakt os.
2. Angiv ‘Rapportering af indhold’ som emne under punktet ‘Hvad drejer din henvendelse sig om’.
3. Udfyld herefter de øvrige oplysninger og vedhæft gerne et billede af den konkrete anmeldelse, du ønsker at rapportere. Jo mere konkret du er i din beskrivelse, jo hurtigere kan vi tage stilling til din henvendelse.
4. Klik til sidst’ Send besked’.
Så snart vi har haft tid til at gennemgå din henvendelse, vil vi vende tilbage til dig.
Såfremt anmeldelsen strider mod vores retningslinjer, vil vi bede anmelder om at redigere sin anmeldelse. Sker dette ikke, kan vi til enhver tid vælge at slette brugerens anmeldelse.
Når en forældre eller en anden bruger har skrevet en anmeldelse af dit sted, vil du med det samme få en tilsendt en e-mail notifikation omkring dette.
Notifikationen sendes til den e-mailadresse, som er tilknyttet den brugerkonto, du som ejer eller repræsentant for dit sted har oprettet dig med på Carepilots platform.
Du modtager således kun notifikation omkring nye anmeldelser, såfremt du allerede har taget ejerskab på dit sted og dit ejerskab efterfølgende er blevet godkendt og verificeret af Carepilot.
Kom godt i gang med din pakke
Carepilot tilbyder alle institutioner, fagpersoner og virksomheder en gratis adgang til vores platform via vores Free+ pakke. Det er nemt og uforpligtende at gå i gang. Så snart du har taget ejerskab på dit sted, kan du rette stedets grundoplysninger, svare på anmeldelser og gå i dialog. Følg disse simple trin:
1. Find eller opret dit sted
Det kan du enten gøre via startsidens søgefunktioner, kategorier eller via siden ‘Find dit sted og tag ejerskab’
2. Tag ejerskab på dit sted med Free+
Klik på ‘Anmod om ejerskab’, når du er kommet ind på profilen for den institution eller virksomhed, du ønsker at tage ejerskab på (fx “Børnehaven Fyrtræet”). Knappen finder du i det blå felt øverst på profilen til venstre.
Vælg hernæst at tage ejerskab med vores Free+ profil.
3. Tilret oplysninger for dit sted
Så snart din anmodning om ejerskab er godkendt hos Carepilot Support, får du adgang til at rette relevante oplysninger for dit sted.
4. Gå i dialog med brugerne
Med Carepilots Free+ pakke har du samtidig mulighed for at svare på anmeldelser og indgå i dialog.
Vær opmærksom på, at du ved valg af Free+ pakken har begrænset adgang til platformens funktioner og muligheder. Tag derfor også et kig på vores Care+ pakke, hvor du får det hele med.
Med Carepilots premiumpakke Care+ får du adgang til alle de funktioner og muligheder, platformen kan tilbyde.
Du får endvidere mulighed for at skræddersy din pakke med relevante tilkøb i form af målrettede annonceringsmuligheder, sponsorerede placeringer m.m.
Det er nemt at gå i gang. Så snart du har taget ejerskab på dit sted, kan du rette stedets grundoplysninger samt tilføje nye relevante oplysninger, svare på anmeldelser og gå i dialog.
Du får også adgang til alle ekstra fordelene, som følger med Care+ pakken inkl. din egen CareRating box, som giver dig mulighed for at vise stedets hjertebedømmelse frem på egen hjemmeside.
Følg disse simple trin for at tage ejerskab på dit sted med Care+:
1. Find eller opret dit sted
Det kan du enten gøre via startsidens søgefunktioner, kategorier eller via siden ‘Find dit sted og tag ejerskab’
2. Tag ejerskab på dit sted med Care+
Klik på ‘Anmod om ejerskab’, når du er kommet ind på profilen for den institution eller virksomhed, du ønsker at tage ejerskab på (fx “Børnehaven Fyrtræet”). Knappen finder du i det blå felt øverst på profilen til venstre.
Vælg hernæst at tage ejerskab med vores Care+ profil.
3. Tilret og tilføj oplysninger for dit sted
Så snart din anmodning om ejerskab er godkendt hos Carepilot Support, får du adgang til at rette samt tilføje relevante oplysninger for dit sted.
4. Gå i dialog med brugerne
Med Carepilots Care+ pakke har du samtidig mulighed for at svare på anmeldelser og indgå i dialog.
5. Installér en CareRating widget på din hjemmeside. Med vores Carepilot widget kan du fremvise din hjerteanmeldelse af din institution eller virksomhed. En widget er en lille box / applikation, som du kan integrere på din hjemmeside, hvor du kan vise din anmeldelsesscore frem til alle.
6. Bliv synlig med relevante markedsføringstilkøb
Ryk op i toppen blandt vores søgeresultater, når forældre eller andre er på jagt efter det bedste valg – eller markedsfør jer selv på Carepilots platform med sponsorerede placeringer.
Har du valgt at tage ejerskab på dit sted med Care+ pakken, får du adgang til vores CareRating widget.
CareRating widget er en applikation, der viser den samlede anmeldelsesscore / hjertebedømmelse for netop dit sted. Du kan nemt og hurtigt implementere vores CareRating widget på din egen hjemmeside. Log ind med din Care+ profil og læs mere her.
Free+ er vores gratispakke, som giver adgang til begrænsede funktioner og muligheder.
Care+ er vores premiumpakke, og her får du det hele med. Fra unik beskrivelse af dit sted inkl. billedegalleri og video til download af din egen CareRating box, som giver dig mulighed for at vise anmeldelser af dit sted frem på din egen hjemmeside.
Læs mere om de to pakker og forskellen mellem dem her.
Ønsker du at opgradere din Free-pakke til vores Care+ premiumpakke og få adgang til alle de funktioner og muligheder, Carepilot platformen tilbyder – kan du nemt skifte pakke.
1. Log ind på carepilot.dk via funktionen øverst til højre på siden
2. Skriv din e-mailadresse eller dit brugernavn samt din adgangskode og log ind på din profil
3. Find din konto øverst til højre på siden ved at klikke på dit brugernavn og klik herefter på ‘Mit sted’
4. Vælg ‘Skift pakke’ i boksen med det sted, du har ejerskab på.
5. Vælg dernæst vores Care+ Premiumpakke ved klikke på ‘Vælg pakke’.
6. Udfyld nu dine ordre- samt betalingsoplysninger og klik herefter ‘Køb pakke’. Husk du skal godkende Carepilots Vilkår og Betingelser for at gennemføre dit køb.
7. Din ordre på Care+ pakken er nu registreret og sendt til Carepilot Support, og du vil modtage en e-mail herom inkl. dine ordreoplysninger i din inbox.
Betaling for pakke & Fakturering
Hvilke typer kort kan jeg betale med?
Du kan betale med kreditkortene: Visa og MasterCard.
Når du opretter dig med et betalingskort og køber et pakkeabonnement hos os, tilmeldes du automatisk betaling. Automatisk betaling gør det nemt og smart at administrere din betaling og sørger for at de abonnement bliver betalt på samme dato hver måned.
Du kan opdatere dine betalingsoplysninger via din brugerkonto, som du har oprettet som ejer eller repræsentant for dit sted. Du ændrer dine oplysninger ved at gennemgå følgende trin:
1. Log ind på carepilot.dk via funktionen øverst til højre på siden
2. Skriv din e-mailadresse eller dit brugernavn samt din adgangskode og log ind på din profil
3. Find din konto øverst til højre på siden ved at klikke på dit brugernavn og klik herefter på ‘Betalingsmetode’
4. Klik på ‘Tilføj betalingsmetode’ og angiv betalingsoplysningerne for dit nye betalingskort. Når du er færdig husk til sidst at klikke på knappen ‘Tilføj betalingsmetode’
5. Sæt nu det nye betalingskort som ‘standard’ og slet evt. samtidig det gamle betalingskort fra vores platform.
Har du spørgsmål til betaling eller fakturering, så tag endelig fat i Carepilot Support via vores kontaktformular. Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt.
Du kan til enhver tid vælge at opsige dit betalingsabonnement hos Carepilot. Du kan opsige dit abonnement med en måneds varsel til udløbet af en måned – dvs. du betaler for løbende måned + 1 måned.
Ønsker du at opsige dit betalingsabonnement hos os og skifte til vores gratispakke Free+, kan du enten kontakte Carepilot Support på mail@carepilot.dk eller ved at følge nedenstående trin:
1. Log ind på carepilot.dk via funktionen øverst til højre på siden
2. Skriv din e-mailadresse eller dit brugernavn samt din adgangskode og log ind på din profil
3. Find din konto øverst til højre på siden ved at klikke på dit brugernavn og klik herefter på ‘Pakkevalg’
4. Vælg ‘Skift pakke’ i boksen med det sted, du har ejerskab på.
5. Vælg dernæst vores Free+ ved at klikke på ‘Vælg pakke’.